sunnuntaina, lokakuuta 15, 2006

Valoa kuvassa




Pelastin vanhan valokuvataulun Kaanaasta ennen kesäisten rosvojen käyntiä. Hyvä niin, sillä olisivat ehkä saattanet napata tämänkin mukaansa. Kuva on aiheeltaan ihan yltiöromanttinen, mutta sillä on kovasti tunnearvoa. Katselin pikkumuksuna mummolassa aina ennen nukkumaanmenoa tätä kuvaa ja näin kauniita unia :-)

Eilen valonsäteet osuivat tauluun juuri ennen kuin aurinko laski horisontin taakse. Oli ihan pakko napsasta pari kuvaa, sillä tilanne oli hetkessä ohi. Tästä aiheesta voisi kehitellä paremmankin otoksen, joten olkoot nämä harjoitustöitä...

***

Äyts, kameran pikselit eivät riitä tällaisiin osasuurennoksiin. Pitää vissiin kirjoittaa joulupukille uuden kameran toivossa...

5 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

missä tuo taulu oli? minä muistan sen tuvan elonkorjuutaulun senkin yläpuolelta... istuinko siis useinkin ruokapöydän ääressä???
paitsi että kun minä olin pieni, niin asuimme jo etelässä, eikä kaanaassa oltu kuin juhannuksena ja perunankorjuun aikaan yötä. oman talon rakennuksen jälkeen ei enää silloinkaan, joten mulla ei ole sieltä niin paljoa yömuistoja. mulla ne on sitten unarista...

Arja kirjoitti...

Se oli siellä oikeanpuoleisessa takahuoneessa, jossa nukuttiin. Tai äiti ja isä ja sinä nukuitte, kun olit ihan pieni. Minä ja Vippe nukuttiin siinä isommassa huoneessa. Taulu roikkui seinällä viime vuoteen saakka! Nythän se huone on varastona, joten taulu vaan oli hautautunut sinne...

Anonyymi kirjoitti...

heh, samaa taulua ollaan arjan kanssa ihailtu. minusta tuo taulu oli niiiiiin ihana. siinä kun on jotain dramatikkaa sen romanitiikan lisäksi mukana. ja uljas hevonen. laittoi mielikuvituksen laukkaamaan ;-)
vhk

Arja kirjoitti...

Kyllä ne toisetkin sukupolvet ovat sitä ihailleet. Kun oltiin Kaanaassa tekemässä inventaariota puuttuvista esineistä, muisti isän veli tämän kuvan... Muita seinällä roikkuvia juttuja se ei sitten muistanutkaan kunnolla ;-)

Mun oli pakko kakaista ulos, että se on mulla... Parempi niin, kuin että sen löytäisi jostain kirpparilta!

- äh, olisi pitänyt seurata huutokauppasivuja ym., jos se tuvan senkki ois jonnekin myyntiin ilmaantunut!

Arja kirjoitti...

Olen koko elinikäni pitänyt tätä taulua mustavalkoisena. Niin huonosti olen sitä silmäillyt. Vasta tämä valokuva toi värit esiin. Hevonenkin on ihan hevosen värinen. On nyt kuvaan uusi katsantakulma!